Direktlänk till inlägg 21 mars 2011

Hur länge håller ett kokt ägg i kylen?

Av Motivation - 21 mars 2011 12:29


Idag har jag en fråga, hur länge håller ett kokt ägg? Om jag ska hålla på att äta ägg dagligen, antingen till frukost eller mellanmål så känner jag att det blir ett väldigt kokande av ägg och jag vet att jag inte kommer att göra det på morgonen. Det hinns liksom inte riktigt med! Därför undrar jag nu om jag kan koka det dagen innan? Och kan jag koka fler och äta dem även två dagar efter? Hur länge håller ett kokt ägg i kylen?

 

/Malin

 
 
Ingen bild

Kajsa

21 mars 2011 13:53

Hårdkokta ägg håller upp till en vecka i kylskåp om de ej skalas. Skalade kokta ägg bör inte förvaras mer än 2-3 dagar.

Kokta ägg har sämre hållbarhet än råa. Det beror på att en skyddande hinna runt ägget förstörs vid kokning.

//Kajsa

Motivation

21 mars 2011 14:26

Det är ju hur grymt som helst!!!!!

Tack! :)

/Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Motivation - 11 augusti 2011 22:24

  Nu har vi flyttat vår blogg, ni hittar den numer på http://malinokajsa.blogspot.com/   Hoppas ni följer med oss!      /Malin & Kajsa     ...

Av Motivation - 10 augusti 2011 11:41

  Idag har jag lite träningsvärk i rumpmusklerna efter gårdagens träningspass! *gillar*   Imorgon ska jag och Kajjan ha bloggmöte, det är stora grejer på gång!      Puss o kram på er "alla där ute"!   /Malin ...

Av Motivation - 9 augusti 2011 22:34

  ..... så har jag idag varit på gymmet och tränat under min SEMESTER!!! Detta är STORT!!!   Jag har längtat dit lite de senaste dagarna, speciellt när vädret blivit sämre och idag gjorde jag slag i saken! Jag började men 25 minuters styrketrä...

Av Motivation - 5 augusti 2011 12:45


Gårdagens födelsedag avslutades på bästa sätt med middag och vin på Ester i Kungsbacka. Jag hade lyckan att få vara med mina finaste tjejer! Emma, Malin, Karin och Nina PUSS på er! Saknade dock den finaste av dem alla, Ida!     Efter jobbet idag ...

Av Motivation - 4 augusti 2011 15:43

Dagen började med frukost på McDonalds med "grannen", världens STÖRSTA chokladmuffins med ljus i och en STOR kaffelatte serverades där. Vilken lycka        Fyra timmar senare vart det lunch!        VILKET FANTASTISKT VÄDER VI HAR I...

Presentation


Malin & Kajsa

Dagens väder

Kategorier

Gästbok

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16
17
18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28
29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Omröstning

Vilken är den bästa jullåten?
 O holy night - Mariah Carey
 Do they know its christmas - Band Aid
 Vår julskinka har rymt - Werner och Werner
 White Christmas - Bing Crosby
 Mary´s boychild - Boney M
 Jag gillar inte julmusik.....

Ovido - Quiz & Flashcards