Alla inlägg under maj 2010

Av Motivation - 31 maj 2010 21:00

Underbart! Idag blev det en powerwalk i klackar hem från jobbet, jag blev jättevarm! Men var skönt det var ute och det luktar syrén överallt. Jag tror bestämt att vi får köpa en syrénbuske till vår trädgård!   


Helgen har varit bra och det har varit fullt upp! Jag missade självklart inte Eurovision och jag känner mig ganska nöjd med Tyskland som vinnare, vad tycker ni?


Jag måste bara passa på att visa en jättegod efterrätt som min kompis serverade i fredags. Marängtårta med mjölkchoklad och hallongrädde, MUMS!!! Inte särskilt nyttig kanske men den fick mig att må bra!   


  


/Malin


Av Motivation - 27 maj 2010 20:13

Packade träningsväskan i morse och tog med den till jobbet men bestämde mig ganska snabbt under dagen att jag skulle strunta i träningen. Inbillade mig t o m en stund att jag kanske skulle springa efter jobbet istället men vem försökte jag lura??? Såg i alla fall fram emot en kväll på soffan! Men vad hände?! Kl 17 när det var dax för hemgång tänkte jag "vad håller jag på med?? Varför ska jag inte träna??? LATMASK!!!!" Så det slutade med att jag plockade upp mig väska och gick till träningen istället för bilen! *stolt* Vad lär vi oss av det här? När du inte vill träna så släpp det och gå sen dit utan att tänka efter innan - mycket bra och effektivt!!   


Idag tränade jag i alla fall på mitt andra träningsställer, och de vet sannerligen vad en kylanläggning är! Herregud, jag blev knappt svettig på 90 minuter!!! Jag är dock lite besviken, det känns som att det är viktigare att det ska vara "fräcka" steg på steppen än att man ska träna sin kondition......


Nu ska jag ta en dusch och sen är det dax för kval 2 i ESC!!!


HEJA SVERIGE!!!


/Malin

Av Motivation - 26 maj 2010 12:35

Jag var på träningen igår och det var tufft…… Otroligt varmt och jag var trött redan efter uppvärmningen. En kollega som tränar på samma ställe sa att det kommer varmluft ur ventilationen nu på sommaren!!! Hur tänkte de där? Jag sa till min sambo när jag kom hem att ”nästa gång jag får för mig att träna där innan oktober så måste du hindra mig!!!” men redan någon timme efteråt hade jag glömt det och allt kändes så otroligt bra!   


Efter träningen gjorde jag salladen som jag nämnde igår och den smakade mycket bra! Har med den som lunch idag också!


  

  

Eftersom jag är tillbaka i mitt nyttiga liv så drack jag smoothie till frukost och jag är fortfarande väldigt förvånad över hur mätt man håller sig. Klart mycket längre tid än efter havregrynsgröt!!


Vi har en massör som kommer till kontoret 2 ggr/månad så idag tog jag en halvtimmes massage på förmiddagen och det känns grymt bra nu efteråt! Varför gör man inte sånt här oftare????


I kväll blir det ingen träning, istället ska jag träffa min syster för att köpa present till vår lilla mams!


/Malin

Av Motivation - 25 maj 2010 13:01

Idag är jag laddad för mitt sunda liv igen! Semestern och sommaren försvann och det verkar vara vad som behövdes för mig.   


Idag blir det ett step-pass direkt efter jobbet. Tyvärr är det ett basic pass som jag tycker är såååå tråkigt men vad gör man inte för att bli snygg!    


Efter träningen blir det sallad, ska testa en ny som jag läste om i en tidning. Den innehåller sallad, cocktailtomater, sockerärtor, paprika, halloumiost, pumpafrön och citron. Återkommer med ett utlåtande imorgon!


Sedan är det dax för EUROVISION!!! Idag är det första kvalet. Tyvärr har jag nog ingen favorit men jag känner mig sjukt laddad ändå!


Hur är det med er, någon favorit?


/Malin



Av Motivation - 23 maj 2010 10:42

Jag har tappat det helt och håller!! Jag har blivit helt förslappad och är TOTALT OSUGEN på att träna! Jag gillar verkligen inte att träna på sommaren...... Men då står jag ju där till hösten igen och undrar om jag tränade hela vinterhalvåret för att börja om från noll igen när hösten kommer, KORKAT!!!


Vad gör jag åt det här nu då? Att hoppas på att det är tillfälligt över helgen är kanske lite väl naivt. Är det någon som har någon idé??? 


/Malin

Av Motivation - 21 maj 2010 08:57

Idag firar jag och min älskling 6-årsdag och det ska firas! Jag har klätt upp mig lite med nya kläder från Barcelona och ikväll ska det ätas trerätters och drickas champagne! Kanske inte det sundaste man kan göra men det får mig att må bra i alla fall!   


Träningen får ligga lite på is fram tills nästa vecka i alla fall. Det får räcka med promenader i helgen, fast jag tycker nog att jag förtjänar en paus efter resan……    


Läste förresten på mitt träningsställes hemsida att de ska börja med Zumba efter sommaren!!! Det måste jag ju bara testa. Undrar om det är så kul och bra som man har hört?! Jag lovar att återkomma med en rapport.


Ha nu en jättebra fredag!


/Malin

Av Motivation - 20 maj 2010 18:25

Här kommer lite bilder i från resan!


                    


/Malin

Av Motivation - 20 maj 2010 11:48

Nu är jag hemma igen efter fem dagar i Barcelona!


Vi har haft en kanonresa och jag måste tacka mitt resesällskap!!   


Vädret har varit jättebra, sol och ca 20-25 grader och vi har gått och gått….. Snittet blev nästan 20 000 steg per dag!


Jag ska försöka lägga upp några bilder under kvällen från resan så ni kanske känner av semesterkänslan lite!


/Malin

Presentation


Malin & Kajsa

Dagens väder

Kategorier

Gästbok

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6 7 8 9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<<
Maj 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Omröstning

Vilken är den bästa jullåten?
 O holy night - Mariah Carey
 Do they know its christmas - Band Aid
 Vår julskinka har rymt - Werner och Werner
 White Christmas - Bing Crosby
 Mary´s boychild - Boney M
 Jag gillar inte julmusik.....

Ovido - Quiz & Flashcards