Alla inlägg under november 2010

Av Motivation - 29 november 2010 12:39


Idag vill jag hissa migräntabletter!!!! Måste vara det bästa som uppfinning som finns!! Vaknade med migrän igår morse och det tog flera timmar trots vanliga huvudvärkstabletter, innan jag orkade ta mig ur sängen. Till slut tog jag en riktig migräntablett och gick och la mig igen och lite senare var det helt som bortblåst!!!

 

Min diss går till sega förkylningar som aldrig går över……

 

/Malin

Av Motivation - 26 november 2010 21:16


Kan man sluta klockan tre varje fredag och gå och göra lyxansiktsbehandling?? I så fall tycker jag att det är en RUGGIGT bra idé! Det var helt grymt och efteråt känns det jättebra. Jag känner mig jätteren och fin!

 

Jag har idag i alla fall bestämt mig för att göra det betydligt oftare, kanske varannan månad i alla fall och jag tycker helt klart att ni ska följa mitt tips! Man mår bra av att unna sig lite lyx ibland!   

 

/Malin

 


Av Motivation - 26 november 2010 12:47


Idag ska jag ha en perfekt avslutning på arbetsveckan, jag ska på lyxansiktsbehandling! 90 min behandling där det även ingår ryggmassage! Kl 15,15 är jag bokad så tyvärr måste jag gå från jobbet redan kl 15,00 idag…..   

 

Trevlig helg!

 

/Malin

Av Motivation - 25 november 2010 17:03


Nu har jag varit förkyld på tok för länge och nu börjar jag verkligen längta efter att träna!!! Trodde jag var bättre i helgen men i måndags drog det igång igen.    Jag känner verkligen skillnad när jag inte tränar, jag känner mig inte alls lika pigg och positiv! Nä, nu får det vara nog!! I helgen ska jag förutom allt pyntande försöka vila så mycket som möjligt och BLI FRISK!!!!! Kan man ligga nedbäddad i sängen i myskläder en hel helg??? För mig låter det som en otroligt bra idé!   

 

/Malin

 

Ps. Var en sväng på Kastellgatan.com idag på lunchen där det hade utförsäljning av Twist & Tango! Jag köpte en jättefin scarf som muntrade upp mig lite!   

Av Motivation - 25 november 2010 12:15

Nu när vi ändå är inne på julen så tänkte jag tipsa om julbord på IKEA! Vi var där igår men tyvärr så kom vi dit vid 19-tiden och då skulle de precis packa ihop julbordet så vi fick inte möjlighet att prova det men det såg himla trevligt och gott ut!! Vi ska definitivt åka dit lite tidigare en annan dag och prova.


  


Glöm inte att skaffa IKEA family innan om ni inte har det   


/Gästbloggare Emma

Av Motivation - 25 november 2010 08:16


Jag har ett julklappstips ifall någon skulle behöva – tidningsprenumerationer! På tidningsbutiken.se finns ett stort urval av tidningar med olika bindningstider. Jag har beställt prenumerationer här till både familj, vänner och mig själv och det är en sida som jag kan rekommendera!

 

Som ni kanske märker är jag helt inställd på julen nu! Längtar efter helgen då det ska pyntas och förberedas!   

 

/Malin

Av Motivation - 22 november 2010 21:22

Biggest Loser är väldigt bra att titta på om man vill gå ner i vikt. Dels så blir jag peppad av att de är så himla drivna och dels så blir jag peppad av att jag behöver inte gå ner alls lika mycket som många av deltagarna behöver. Då tänker jag, kan de så kan jag!


Idag blev det tyvärr ingen träning då jobbet kändes viktigare. I torsdags var jag på Core och det är nog först idag jag inte känner av någon träningsvärk i magen. Det tog riktigt bra! Nu är min provträningsvecka på Sportlife över och det är dags att gå vidare till nästa ställe. Friskis & Svettis!! Jag är inte jättesugen på detta ställe, tycker det är alldeles för stort och för mycket folk men vad gör man inte för att få träna gratis   


Nu tänkte jag bjuda på ett recept som jag lagade förra veckan. Det är lättlagat och gott!!


Kycklingfile med oregano och balsamvinäger

(4 personer)

 

4 kycklingfileer

2-3 vitlöksklyftor

1 msk smör

½ tsk salt

1 krm svartpeppar

2½ dl matlagningsgrädde

1 hönsbuljongtärning

3 tsk oregano

1½ msk balsamvinäger

 

Skär varje kycklingfile i tre bitar på längden. Hacka vitlöken. Bryn kycklingen, salta och peppra, tillsätt vitlöken. Blanda grädde, hönsbuljongtärning, oregano och balsamvinäger i en gryta, lägg i kycklingen och låt det småputtra under lock i ca 5 minuter.

 

Lycka till!!

 

/Gästbloggare Emma

Ps Tack Malin och HT för en superbra fest!!   

Av Motivation - 17 november 2010 21:38


Idag är det partyplanering på hög nivå! På lördag ska vi fira den stora dagen och det är mycket som ska fixas innan. Menyn, handling, låna diverse saker på olika håll, organisera lekarna, fixa sängplatser och mycket annat! Nästan lite tur att jag fortfarande är lite förkyld så jag slipper ha dåligt samvete för att jag missar träningen!   

 

/Malin

Presentation


Malin & Kajsa

Dagens väder

Kategorier

Gästbok

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Omröstning

Vilken är den bästa jullåten?
 O holy night - Mariah Carey
 Do they know its christmas - Band Aid
 Vår julskinka har rymt - Werner och Werner
 White Christmas - Bing Crosby
 Mary´s boychild - Boney M
 Jag gillar inte julmusik.....

Ovido - Quiz & Flashcards