Alla inlägg under augusti 2010

Av Motivation - 31 augusti 2010 19:36

Nu är jag hemma igen efter en jättehärlig vecka på Mallorca! Vi var på ett litet ställe som heter Cala Bona och jag blev positivt överraskad! Trodde det skulle vara mindre men det var hur mysigt som helst! Vädret har varit mestadels bra, i början var det nästan för varmt men det svalnade av och det två sista dagarna var molniga och igår t o m det regnade lite! Kvällarna har varit varma och sköna och man har kunnat gå i bara en sommarklänning!


Idag har det varit en lång dag med resande och visning av vårt hus och diverse så nu är jag helt slut..... Jag ska försöka skriva lite mer och lägga upp lite bilder imorgon!


Ha en trevlig kväll!


/Malin

Av Motivation - 31 augusti 2010 14:26


Dagens förberedelser innefattar lunchpromenad och en powerwalk senare ikväll!

Det blir toppen!


/Kajsa

Av Motivation - 30 augusti 2010 20:02


Det kändes jättebra att springa i Slottskogen ikväll! Jag tog det relativt lugnt och sprang fem kilometer på 28 minuter. På torsdag kan jag nog ge mer! Målet är att springa under 25 minuter   



/Kajsa

Av Motivation - 30 augusti 2010 16:04


...till mitt först löp-lopp! iForm loppet 5km i slottskogen. Nu börjar förberedelserna. Det jag har gjort de senaste veckorna är att jag sprungit cirka tre gånger i veckan, blandat 7,5km och 8,5km med 5km. Jag har maxat mig på 5km och min bästa tid är just nu 24:05 minuter.


Denna veckan ska jag röra på mig varje dag men i ett väldigt lugnt tempo. Idag ska jag testspringa loppets bana så jag kan lägga upp en taktig sen   


  


/Kajsa

Av Motivation - 27 augusti 2010 06:45

Jag tror min nya grej är att se till att hitta en löprunda i varje ny stad som jag besöker! Igår sprang jag en runda som kallas för Hälsans Stig här i Nyköping. Slingan var 6km lång och ett bra sätt att utforska staden effektivt   




  


Hälsans stig är en idé som ska uppmuntra den vardagliga motionen, det finns idagsläget 110 stycken Hälsans Stig i Sverige. Tre stycken finns i Göteborg:


GÖTEBORG CENTRUM

http://www.hjart-lung.se/halsansstig/filer/pdf/goteborg-centrum_2010.pdf


HISINGSBACKA

http://www.hjart-lung.se/halsansstig/filer/pdf/Hisingsbacka_08.pdf


TORSLANDA

http://www.hjart-lung.se/halsansstig/filer/pdf/Torslanda_08.pdf


Det finns dessvärre ingen i Kungsbacka ännu!


Nu ska jag ut och powerwalka Hälsans stig!  efter det ser jag fram emot god hotelfrukost :)


/Kajsa

Av Motivation - 24 augusti 2010 09:22

… som min kollega sa när jag kom till jobbet imorse! Jag ska försöka hålla med honom under resten av dagen.

Jag är tillbaka på jobbet efter semestern, det hade varit skönt med ett par veckor till men det är ändå ok. Min semester är dock inte helt slut, på torsdag och fredag är jag ledig igen och då ska jag på en långweekend tillsammans med min sambo, åhhhh var härligt det ska bli! Vi ska först till Nyköping sen vidare till Stockholm.

 

Sista dagarna på semestern var väldigt aktiva och fulla med positiv energi! Sen i torsdag har jag gjort följande:

 

v     Löp 8,5km

v     SPA på St. Jörgens

v     Helkroppsmassage

v     Restaurangbesök

v     Bio (Beck - levande begravd)

v     Sovmorgon med min bok!

v     Myyyyyys med Malin

v     Sällskapsspel + kladdkaka

v     Bortbjuden på Middag

v     Löp 8,5km

 

 

Önskar Er alla en underbar tisdag, och håll i hatten!

/Kajsa

Av Motivation - 23 augusti 2010 18:50

Nu har jag semester igen och imorgon drar vi till Mallis!!!!!    Vi ska till ett litet ställe på ostkusten som heter Cala Bona, någon som har varit där? Litet ställe som sagt men det bra hotell och det ser jag fram emot!

Vad jag inte riktigt lika mycket ser fram emot är planet som lyfter kl 07.00 i morgon bitti.... Men fördelen är ju att vi får hela dagen där istället!


Ha det så jättebra i veckan, jag ska försöka skriva något inlägg om tillfälle ges!


/Malin

Av Motivation - 22 augusti 2010 20:33

Vilken spontan och kul helg det här blev! Jag skulle egentligen städa, tvätta och packa och sånt inför resan och var nöjd med det men tyvärr har jag knappt hunnit med nånting! Igår skulle jag bara åka en sväng till Kajsa och äta lunch men jag råkade bli kvar där ett helt dygn och vi har haft jättekul! Vi har ätit, pratat, skrattat och spelat spel. Jag gillar verkligen spontanitet!   


Imorgon är det sista arbetsdagen innan Mallis, en uppstigning kvar med andra ord!


Suss gott!


/Malin



Presentation


Malin & Kajsa

Dagens väder

Kategorier

Gästbok

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Omröstning

Vilken är den bästa jullåten?
 O holy night - Mariah Carey
 Do they know its christmas - Band Aid
 Vår julskinka har rymt - Werner och Werner
 White Christmas - Bing Crosby
 Mary´s boychild - Boney M
 Jag gillar inte julmusik.....

Ovido - Quiz & Flashcards