Alla inlägg under april 2011

Av Motivation - 29 april 2011 15:15


Idag längtar jag hem till altanen och ser fram emot kvällens grillning!


 


Men först blir det Bodypump!!   


/Malin

Av Motivation - 29 april 2011 14:45

Igår kväll var Gästbloggare Emma, Malin och jag ute på upptäcktsfärd. Vi utforskade Sandsjöbacka naturreservat.


Genom hela naturreservatet går Sandsjöbackaleden som är totalt 23 kilometer. De första 5 kilometerna norrifrån är väldigt fina promenad- och löpspår, sen blir det mer rötter, gyttja, sten, men ändå ett väldigt vackert område att springa eller gå i. Vi tänkte starta någonstans i mitten av området, men det var inte helt lätt att hitta ett bra ställe att utgå från.


 


Men tillslut lyckades vi hitta ett trevligt ställe där vi tog en härlig kvällspromenad.


  


Vi gick i drygt en timma och hann då prata igenom många intressanta samtalsämnen som gav mycket glädje och skratt : )


"Sandsjöbacka är ett naturreservat beläget i Kungsbacka kommun, Mölndals stad
och Göteborgs stad. Naturreservatet har en yta på 17,7 km² och har varit skyddat
sedan 1969. Området utgör till större delen av hedlandskap, naturskog och drumliner".

Källa: www.wikipedia.org


Ha en fantastisk fredag!

/Kajsa

Av Motivation - 27 april 2011 20:56


Idag har vi planterat vår första växt!!!!!! Eller rättare sagt, min supersnälla mamma kom hit med den och planterade den..... Men jag var med hela tiden och försökte vara behjälplig! Det blev en syrén! Nu sitter jag här och väntar på att den ska växa upp och börja blomma!


 


Sov så sött!


/Malin

Av Motivation - 27 april 2011 17:05


De har dragit igång en kampanj på mitt gym: träna en månad (10 gånger) med personlig tränare, två gånger per vecka i fem veckor och gör lite mätningar och sånt för 4 000 kr!!! Egentligen kostar 10 gånger 6 330 kr så det är ju rena fyndet!!!   

Tänk att köra fem veckor med stenhård kost, ingen alkohol och PT-träning 2 ggr/veckor samt vanlig träning, fattar ni hur fit man skulle bli?? För det skulle man väl…? Jag är sjukt sugen på att testa detta!! Måste gå och köpa trisslotter först bara….

 

          

 

Idag var vi fem kollegor som var och tränade på lunchen! Fortsätter det i den här takten så får jag snart knappt själv plats på passen! Idag hade vi en ny instruktör som skulle lära sig och det var ärligt talat längesen jag såg något så osäkert….. Killen jobbar ändå normalt som PT och borde man inte ha lite attityd då? Vet inte om det var så himla kul precis….. Vi får verkligen hoppas att den andra kommer tillbaka snart!

 

/Malin

Av Motivation - 26 april 2011 13:05


Vilken underbar helg det har varit! Det har verkligen känts som sommarsemester!!! Problemet är dock att jag har förfallit helt och hållet. Jag har ätit godis dagligen och knappt rört mig en meter, (om det inte varit för att hämta något att äta men med lite tur så har jag lyckats bli serverad mest!)   

 

Men idag börjar allvaret igen - keson är nedpackad, middagen är planerad och träningen är bokad! Nu ska jag köra stenhårt fram till helgen i alla fall!(Tur att det är kort vecka…… )   


/Malin

Av Motivation - 25 april 2011 19:16


Påskfirandet började hemma hos Malin på Långfredagen med grill och massa vin! Mycket trevlig eftermiddag vi hade i solen.


 


På påskafton åkte jag och Frans till sommarstugan för att fortsätta Påskfirandet tillsammans med släkten. Fick där med mig min kusin Jakob ut i löpspåret på påskdagen och utmanade honom på milen. Vi var grymma! Men med hänsyn till Jakob lämnar jag ute vem som vann :)


 

Jag sprang milen på ny rekordtid, 49:10 (4:55min/km)


På kvällen inspirerade vi resten av familjen, så idag fick vi med oss dem till råda där vi sprang 5km tillsammans. Måste säga att jag är imponerad av alla, mamma, kusin Karin och min faster Anna tog sig runt på bra tider.


Jag och Jakob tog oss förvisso i mål på bästa tid 24:34! Jag har verkligen fått upp farten i mitt löpsteg, det är kul att jag numera är nere under fem min per km nästan varje gång, det gör mig glad! :)


Efteråt åkte vi tillbaks till stugan och premiärbadade! Oj, vad kallt det var!


   


Tack till alla som gjorde min påskhelg fantastiskt trevlig!

/Kajsa


Av Motivation - 25 april 2011 14:14


 

 

 

/Kajsa

Av Motivation - 21 april 2011 11:01

Sitter på balkongen efter en härlig, men jobbig, joggingrunda och äter årets första frukost ute! Det är glädje!

  


Jag var inte riktigt lika glad när jag blev väckt imorse klockan sju av att snickaren ringde på dörren!


Jag var sådär härligt trött och glad över att jag fått denna extra lediga dag och hade tänkt sova tills jag vaknar. I vanliga fall vaknar jag väldigt tidigt, runt fem, sex på morgonen och är då redo att gå upp och starta dagen. Men idag ville jag sova längre, och jag sov som sagt väldigt skönt när klockan var sju. Men fick snällt gå upp, en aningens förvirrad, för att släppa in honom, hann dock bli anständig innan jag öppnade dörren! : )


När jag ändå var uppe och kände mig lite i vägen var det lika bra att lämna huset för en timmes jogging. Det blev långsam jogging, löpstegen kändes tunga idag vilket jag alltid upplever när jag springer innan frukost. Fördelen med att springa på morgonen är att jag får en härlig känsla i kroppen som håller i sig resten av dagen.



Ha en bra skärtorsdag!
Kajsa


Presentation


Malin & Kajsa

Dagens väder

Kategorier

Gästbok

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11 12 13 14 15 16
17
18 19 20 21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Omröstning

Vilken är den bästa jullåten?
 O holy night - Mariah Carey
 Do they know its christmas - Band Aid
 Vår julskinka har rymt - Werner och Werner
 White Christmas - Bing Crosby
 Mary´s boychild - Boney M
 Jag gillar inte julmusik.....

Ovido - Quiz & Flashcards