Alla inlägg under januari 2011

Av Motivation - 27 januari 2011 12:58


Aj, aj, aj……. Idag, tre dagar efter Bodypump-passet, har jag fått sån träningsvärk i mina biceps att jag har svårt att sträcka ut armarna!!!! Det gör t o m ont när jag skriver på tangentbordet!! Jag har aldrig varit med om något liknade!! Jag har misstänkt en tid att jag har sjukt otränade armar men någonstans inombords trodde jag nog ändå att jag var lite starkare än jag trodde men så var uppenbarligen inte fallet…… Min stackars, stackars kropp….. Idag ska jag träna Zumba så då får de vila som tur är!

 

Igår hade jag en jättemysig kväll, jag och min lilla mams var på bio! Vi såg Änglagård 3 och jag hade absolut inga förväntningar men jag blev faktiskt positivt överraskad! Den var lite småtrevlig att kolla och man skrattade mer än vad jag trodde att man skulle göra!

 

/Malin

Av Motivation - 25 januari 2011 21:24

 

Idag när vi kom hem så kände vi för att mysa till denna gråa och tråkiga tisdag lite så vi låtsades att det var våffeldagen och åt våfflor till middag! Som vanligt blev det lite mycket smet i järnet men de smakade MUMS!!



/Malin  

Av Motivation - 25 januari 2011 16:57


Idag har jag några saker som jag gärna vill dela med mig och tipsa om!

 

Imorgon är det öppet hus på Hagabadet! De bjuder på fria bad och erbjudanden på t ex Kerstin Florian! Kerstin Florian är ett hudvårdsmärke som jag själv använder mig av och som jag tycker är väldigt bra! Förr hade jag lite knottrig hy men sen jag började med min nya kräm så har jag blivit mycket slätare!

 

Ett annat tips är från apoteket, nämligen märket Natuvive Papaya. Jag har köpt deras handkräm och Bodybutter och är hur nöjd som helst! Funkar jättebra och luktar så otroligt gott!

 

      

 

/Malin

Av Motivation - 24 januari 2011 17:04


Fick precis ett infall och nu ska jag köra dubbelpass, först pump och sen zumba! Jag har inte tränat pump på flera år så det blir väl en klassiker imorgon, svårt att gå i trappor! Hehe….. Men det är skön smärta!

 

Egentligen tänkte jag bara träna zumba men den är lite senare så ett tag var jag nära att strunta i det för jag orkade inte vänta men så fick jag den geniala idén att jag tar ett pass under tiden!   

 

Ha en jättebra kväll!

 

/Malin


Av Motivation - 24 januari 2011 12:35


Idag längtar jag så sjuuuukt mycket till sommaren!

 

Nedanstående bild har jag som skrivbordsbild på jobbet och jag drömmer mig bort flera gånger om dagen!

 

I år ser jag särskilt fram emot att sitta på vår egen altan och grilla och ha det skönt och slippa sitta på balkongen i stan!   

 

  

 

/Malin

Av Motivation - 19 januari 2011 12:40


Igår dansade jag och Emma Zumba i vardagsrummet! Vi körde powerskivan som var någon slags fatburner-version och jag tyckte faktiskt att det var roligare den här gången, kanske för att jag hade sällskap! Emma däremot verkade inte lika förtjust och försvann snabbt hemåt efteråt……

 

Idag ska jag testa Kettlebells för andra gången. Jag gör det med lite blandade känslor för det var så otroligt jobbigt!! Men fortsätter jag inte så kommer det ju aldrig bli lättare!

 

Slutligen vill jag göra er uppmärksamma på att det är onsdageftermiddag nu och vi börjar närma oss helg, gungbrädan har så att säga tippat över!   

 

/Malin

Av Motivation - 18 januari 2011 17:08


Efter en hel dags lyssnande på Shakira så har jag kommit på att jag vill verkligen kunna dansa som henne!! Det hade vart så grymt!!! Är det någon som vet var man lär sig detta? Och är det någon som vill följa med?   

/Malin

Av Motivation - 18 januari 2011 07:56


Den här dagen ska jag tillägna Shakira!

 

Igår på träningen så stretchade vi till en av hennes låtar och jag blev så otroligt sugen på att fortsätta lyssna! Shakira har i många år varit en av mina favoriter och när hon spelade i Globen för några år sen så var vi där och såg en JÄTTEBRA konsert!

 

Idag är det TMS, tisdag med Shakira!!

 

/Malin

 

Ps. Det kanske är någon av er som har någon favoritlåt?

 

  

Presentation


Malin & Kajsa

Dagens väder

Kategorier

Gästbok

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Omröstning

Vilken är den bästa jullåten?
 O holy night - Mariah Carey
 Do they know its christmas - Band Aid
 Vår julskinka har rymt - Werner och Werner
 White Christmas - Bing Crosby
 Mary´s boychild - Boney M
 Jag gillar inte julmusik.....

Ovido - Quiz & Flashcards