Alla inlägg under december 2010

Av Motivation - 28 december 2010 18:00


Nu ska jag ta mig bort till gymmet och träna tre pass i rad, dock halvtimmespass! Jag kan ha tagit mig vatten över huvet, det återstår att se……. Jag återkommer i morgon, om jag kommer ur sängen vill säga!

 

/Malin

Av Motivation - 28 december 2010 15:07

Så var julhelgerna över! Har ätit och druckit julmust som en häst! Har börjat inse att det finns ett liv efter julen också men än tycker jag nog inte att julen är slut, på måndag är den nog det dock..tyvärr..


Fick ni några fina klappar? Tomten verkade tycka att jag varit snäll i år så jag fick många fina klappar. Mannen köpte på helt fri hand (alltså utan önskning) vilket resulterade i en kofta, ett par tofflor och en aftonväska! Han är riktigt grym!   


Ha en riktigt bra fortsatt tisdag!

Malin, lycka till på alla träningar  !


/Gästbloggare Emma

Av Motivation - 24 december 2010 08:45

Vill önska er alla en riktigt God Jul!! Må frid och tomten vara med er!!


   

/Gästbloggare Emma  

Av Motivation - 23 december 2010 19:00


Nu är det dax att meddela vinnaren av omröstningen "Bästa jullåten"! Inte helt oväntat så blev det "Do they know its christmas" med Band Aid från 1984, en klar favorit hos även mig!

 

Lyssna och njut:



/Malin

Av Motivation - 23 december 2010 15:00


Nu är jag inne på min 23:e dag med enbart julmusik och det känns fortfarande bra! Jag har inte tröttnat än och det känns som jag kan fortsätta hur länge som helst. Det kanske dock kommer att kännas annorlunda nästa vecka…..   

 

Ullaredsbesöket igår var en SUCCÉ!! Det var lagom mycket folk och det fanns faktiskt jättefina grejer! Längesen jag var så nöjd efter ett besök där och jag vill åka tillbaka snart igen!!!

 

/Malin

Av Motivation - 23 december 2010 09:19

Tänk att det redan är dan före dopparedan! Hela december har gått otroligt fort men så känns det alltid tycker jag! Är glad för allt juligt som hunnits göras så att rätta julstämningen infunnit sig. Finns inget mysigare än jul!!


Igår gjorde vi något omysigt dock.. Tittade på filmen Wrong turn 2, brukar inte vara så känslig för skräck -och dödarfilmer men den är riktigt jäkla läskig!

   

Så ser en av karaktärerna ut...uhhhh  


Ha en fortsatt underbar dan före dopparedan!



/Gästbloggare Emma

Av Motivation - 22 december 2010 15:30


I eftermiddag ska jag åka en tur till Ullared! Vissa skrattar och säger att det kommer vara JÄTTEMYCKET folk medans andra tror att det är ett smart drag att åka idag, ska bli intressant att sen vem som har rätt! Jag hävdar bestämt att det är en bra idé!

 

Igår var jag och tränade ett Booty-pass. (30 minuter koncentration på rumpa och lår). När jag gick från passet kände jag hur benen skakade och nu börjar så sakteligen träningsvärken komma krypande…… Men jag har ändå bestämt med en kollega att nästa tisdag kör vi igen, fast då lägger vi till två pass till! Först 30 min Booty, sen 30 min Core och till sist 30 min Zumba! Detta ska bli intressant…….

 

/Malin

Av Motivation - 22 december 2010 13:30

Här kommer ett recept på en mumsig cheesecake! Passar otroligt bra in så här i juletider   


Cheesecake med pepparkaka och choklad

Bild från ICA.se

 

75 g smör

150 g pepparkakor

250 g vit choklad

75 g mörk choklad

400 g färskost av typ philadelphia

1 dl kesella 10%

1 dl socker

lingon att garnera med


Sätt ugnen på 175°C.

Smält smöret och mixa pepparkakorna till smulor. Blanda ihop smör och pepparkakor till en smulig deg. Tryck ut botten i en form med löstagbar kant, ca 24 cm i diameter.

Grädda botten i 8-10 min.

Smält den vita chokladen i ett vattenbad och ta från värmen. Grovhacka den mörka chokladen.

Blanda färskost, kesella och socker. Tillsätt den smälta vita chokladen, lite i taget, under ständig omrörning. Blanda ner den mörka hackade chokladen.

Fyll formen och ställ kallt ca 4 timmar. Garnera med lingon runt kanten.


Smaklig spis!


/Gästbloggare Emma

Presentation


Malin & Kajsa

Dagens väder

Kategorier

Gästbok

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Omröstning

Vilken är den bästa jullåten?
 O holy night - Mariah Carey
 Do they know its christmas - Band Aid
 Vår julskinka har rymt - Werner och Werner
 White Christmas - Bing Crosby
 Mary´s boychild - Boney M
 Jag gillar inte julmusik.....

Ovido - Quiz & Flashcards