Alla inlägg under oktober 2010

Av Motivation - 29 oktober 2010 11:55

Skönt det ska bli med helg!Helgen kommer för min del handla om trädgårdsarbete! Ska rensa bort massa fälda träd vid sommarstugan! Det blir hårt arbete som kan översättas till styrketräning  


Känner på mig att det kommer bli toppen!


/Kajsa-Maria

Av Motivation - 28 oktober 2010 12:10


... att bli frisk!   

Av Motivation - 26 oktober 2010 17:06


Uppvärmningen innan loppet gjorde skönt för kroppen. Det var annars väldigt kallt och ruggigt. Här sträcker jag ut mina vader

  


Här är det inte långt kvar till start, det pirrar ordentligt i magen.

  


Starten går!

  


Här bär det iväg, 10.5 km att springa!


2km kvar!


Några meter innan målgång! Här är jag trött men otroligt nöjd och glad.




/Kajsa-Maria        

Av Motivation - 26 oktober 2010 16:58


Idag har jag saknat vårt fina hus hela dagen! Det kändes jättetråkigt att lämna det i morse och åka till jobbet.

 

Kvällens projekt är att hitta en TV! Efter dessa hysteriska dagar så skulle det vara skönt att bara slappa en timme framför TV:n. Det är inte lätt att ta det lugnt när man vet hur mycket det är att packa upp och man ändå är hemma, man kan liksom inte sluta att plocka!

 

/Malin

Av Motivation - 25 oktober 2010 20:56


Äntligen uppkopplad igen! Min underbara sambo har fixat så att vi kan surfa!! Det är helt klart ett stressmoment att inte ha någon tillgång till internet förutom via mobilen som tydligen har lite dålig teckning i det nya hemmet..... Allt börjar sakterligen återgå till det normala igen - tvättmaskinen är igång, musik kommer från datorn, äntligen lite ljud istället för ett ekande hus!!   Nu är det bara en TV som saknas.

 

Imorgon är det dax att jobba igen efter 4 dagars "ledighet". Det känns lite trist, jag är inte redo att lämna vårt nya hem i så många timmar än. Jag vill vara hemma och fixa och dona! Men det blir ju bara en fyradagars-vecka i alla fall!   

 

Sov gott!


/Malin



Av Motivation - 25 oktober 2010 10:21


Det var tufft och ansträngande! Framför allt tyckte jag att det var svårt att ställa om motivationen till att springa i snö! Förhållandena var inte som jag hade föreställt mig att de skulle vara. Det var kallt, slaskigt, halt, snö och det regnade under tiden! Men det gick bra ändå. 


Jag kom på 27 plats med 80 deltagare i min klass, Motion Damer 10.5km

Tiden blev 56:57

Tid per kilometer 5:25


Jag sprang 5 sekunder långsammare per kilometer i lördags än vad jag gjorde på Rådalunken tidigare i höst. Ändå tycker jag att min prestation på Billingehusloppet var bättre och framför allt starkare då det var en mycket tuffare bana och att vädret var mycket sämre.


Bilder från loppet kommer upp senare ikväll!

/Kajsa-Maria

Av Motivation - 23 oktober 2010 09:22


Vi kom fram till skövde igår kväll och blev väldigt förvånande när vi fick syn på all snö som låg på marken! Det var något som jag inte hade väntat mig eller förberett mig på... men det var bara att gilla läget.


När jag vaknade imorse regnade det lite och snön låg inte längre lika tung på marken. Jag tror inte den blir långvarig här! Det ska bli upp mot en 6 grader idag och solen ska titta fram några timmar mitt på dagen. Hoppas den lyser mellan två och tre   


Här nedan ser ni snön, bilderna tog jag under morgonens prommenad:


  


  


Ledsen snögubbe ute i regnet, men jag är ganska glad för det.


Jag tänker lite extra på Malin som flyttar idag, även på Emma som är en snäll vän och hjälper till   


Nu ska jag dricka lite kaffe, sen ska vi iväg och hämta nummerlappen inför Billingehusloppet!


/Kajsa-Maria

Av Motivation - 23 oktober 2010 08:01

Idag har jag vaknat upp i vårt nya hus! Jag har väl inte sovit kanon men det gör inget i vårt fina hus!!!Nu ska bara resten av möbblerna in också. Hoppas allt går bra, vi har många snälla vänner och familj som hjälper oss!Dax för frulle!Happy flyttdag!/Malin

Presentation


Malin & Kajsa

Dagens väder

Kategorier

Gästbok

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6 7 8 9
10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22 23
24
25 26
27
28 29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Omröstning

Vilken är den bästa jullåten?
 O holy night - Mariah Carey
 Do they know its christmas - Band Aid
 Vår julskinka har rymt - Werner och Werner
 White Christmas - Bing Crosby
 Mary´s boychild - Boney M
 Jag gillar inte julmusik.....

Ovido - Quiz & Flashcards