Alla inlägg under maj 2011

Av Motivation - 31 maj 2011 23:25

Efter att ha spenderat timmar på Allum och och ätit kvällsmat på Max var  jag inte speciellt sugen på att gå ut och springa milen som jag hade utlovat i dagens blogg.  La mig istället i soffan och kollade på Desprerate Housewife (dock med löpkläderna på ifall jag skulle ändra mig).


När klockan blev strax innan tio fick jag kraft och studsade upp ur soffan och sprang ut. Det blev en mil i lugnt tempo, härligt det var!


Tack för den energi jag fick ikväll!

/Kajsa



Av Motivation - 31 maj 2011 13:00

Ibland är det svårt att hålla igång sitt bloggskrivande när man saknar inspiration till träning och nyttig mat. Speciellt när man har en blogg som ska motivera till ett sundare liv!


Efter Göteborgsvarvet har jag tappat allt! Jag gör alltid det efter att jag har genomfört något som jag har sett fram emot och laddat inför. Jag blir så extremt speedad att jag inte vet hur jag ska hantera nedkomsten. Jag blir lat och en aningens negativ. Inget bra!


Jag måste lära mig att hålla humöret uppe även dagarna efter. Är det någon som har några tips? Skulle verkligen behöva hjälp här…


Idag känner jag ändå att jag börjar komma tillbaks, va nere och vände imorse så nu kan det bara bli bättre : ) Joggingturen igår kväll var fantastisk! Solen lyser,det är sommar och det är kärlek!  


      Jag tror att jag har hittat inspiration igen!


Ikväll ska jag springa milen!

/Kajsa

Av Motivation - 31 maj 2011 10:15


19 grader när jag åkte till jobbet imorse, underbart!!! Det var nog idag man skulle vara ledig!

 

Träningen igår var rent ut sagt skittråkig! Det var sista gången jag tränade det pump-passet för nästa vecka är det dags för release 78. Jag tyckte aldrig att 77:an var ett särskilt kul pass och det sämsta var rygglåten, där det var så mycket axlar med så man kunde inte lägga på så mycket tyngd! Jag förstår inte riktigt hur de tänkte där…..

 

Hoppas ni får en super-duper-dag i värmen!   

 

/Malin

Av Motivation - 29 maj 2011 20:00


Hoppas att ni alla har haft en härlig helg och att ni inte har glömt av att fira era mammor idag!   


Imorgon börjar en ny veckan med endast tre arbetsdagar för mig och säkerligen även för många andra! Vädret verkar lovande, ca 25 grader på tisdag och sedan runt 20 grader och sol i helgen. Äntligen lite sommar igen!!!   


Nä, nu är det dax att ta tag i kvällens benvaxning så att jag inte skrämmer någon på tisdag i värmen. Jag vill ju inte att folk ska ta mig för en varulv.....


Ha en mysig kväll!


/Malin

Av Motivation - 27 maj 2011 13:04


Idag ser jag fram emot att gå hem och ta på mig myskläder och ha en riktigt slapparkväll i soffan, helst ska det regna också!   


Är det någon som har något filmtips till min myskväll?


/Malin

 

Av Motivation - 26 maj 2011 12:31


Förra veckan gjorde jag mitt första pass på gymmet utan PT och idag ska jag dit igen! Eftersom jag annars tränar så mycket ben så fokuserade jag mest på överkroppen. Jag måste ha gjort det bra för jag hade träningsvärk i flera dagar efteråt! *gillar*   


Efter passet ikväll som belöning ska jag ut och äta och dricka lite vin! *gillar också*   


/Malin



Av Motivation - 25 maj 2011 13:15

På Sveriges Nationaldag går startskottet för nästa tävling, Karolinerjoggen 2011 15KM (Kroppefjäll, Mellerud). Det är tränglöpning som gäller då, lite skillnad från helgens stadslopp… Kul att jämföra, se vad jag gillar bäst.


Jag kommer springa med mina kusiner från Dalsland vilket jag ser fram emot mycket.

     

Karoliner, var benämningen
på  soldaterna i Sveriges

armé under 1690-1718.

Källa: Wikepedia


Ha en fantastisk onsdag!

/Kajsa

Av Motivation - 25 maj 2011 12:45


Imorse när jag, efter många om och men, hade tagit mig upp ur sängen (tröttare än tröttast) så insåg jag att det faktiskt bara är drygt sju veckor kvar tills min semester börjar!!!!!! Och sju veckor går ju hur fort som helst!!!! Och för att göra det hela ännu lättare så har jag lite ”milstolpar” på vägen:

 

-       1 vecka kvar till långhelg!

-       2 veckor kvar till årliga tjejhelgen i Strömstad!

-       4 veckor kvar till midsommar!

 

Under dessa dryga sju veckorna ska det även genomlidas minst 22 svettiga träningspass!   

 

Nu har jag avdramatiserat dessa sju små obetydliga veckor så mycket att vi praktiskt taget redan är där!! SEMESTER!!!!!!

 

/Malin

Presentation


Malin & Kajsa

Dagens väder

Kategorier

Gästbok

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16 17
18
19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Omröstning

Vilken är den bästa jullåten?
 O holy night - Mariah Carey
 Do they know its christmas - Band Aid
 Vår julskinka har rymt - Werner och Werner
 White Christmas - Bing Crosby
 Mary´s boychild - Boney M
 Jag gillar inte julmusik.....

Ovido - Quiz & Flashcards