Alla inlägg under februari 2011

Av Motivation - 28 februari 2011 12:42


Nu är alla bidragen i melodifestivalen uppspelade och nu gäller det att hitta en bra representant att skicka! Jag vill passa på att slå ett slag för Loreen som var var med i deltävlingen i Göteborg, där jag var för övrigt!   Hennes låt är helt UNDERBAR!!!!


  

Var har själva för favoriter? Dela med er och så kör vi en omröstning sen!


/Malin

Av Motivation - 26 februari 2011 12:02

Andra träningspasset i helgen genomfört! Sexti minuter av plågsam spinning mellan 10-11.


BELÖNING: Sol i Sinnet


LUNCH: Röd korv med bröd och hemmagjord potatismos


Skön låt! :)



/Kajsa

Av Motivation - 25 februari 2011 23:37


Hela dagen har jag längtat efter att helgen ska börja. Anledningen till varför jag ser fram emot denna helg är att jag bestämt mig för att fokusera på träning!


Första träningspasset av tre är genomfört, 5,5 kilometer löpning i 29 minuter. Det var en härlig runda i skymning, luften var frisk och jag hade fart i löpsteget. Sprang på 5,15min/km. Det är snabbare än i söndags :)


Jag hade orkat springa längre och kanske till och med lite snabbare, men för att skydda mina ben och förhindra eventuella skador tar jag det medvetet lugnt nu i början. På söndag ska jag springa 7 kilometer igen och imorgon bitti blir det ett spinningpass! Det är bara att köra nu :)


Ikväll var jag ute i Onsala på middag hos mina föräldrar. Mycket trevligt och fantastiskt god mat.Breasola till förrätt och italienska köttbullar med spagetti till varmrätt, underbart gott efter mitt löppass!


  

Pappa Dan hade varit på bokrean i veckan och köpt en present till mig, en kokbok av Leif Mannerström – Husmanskost. Jag blev verkligen jätteglad för boken, tack pappa! :) Tror jag ska göra Räkcrêps Prins Bertil på söndag!


/Kajsa


Av Motivation - 22 februari 2011 21:01

  


Det hände när jag gick ur bilen påväg till dagens träning. Det va inget bra! Som tur är fungerar den fortfarande. Detta ger mig dock ett bra skäl till att fundera på om jag borde skaffa en iphone 4 :) Jag är bra sugen!


Dagens träning var MRL! Det är alltid kul att forma till mage, rumpa och lår men idag var det lite för många personer på passet för att jag ska tycka att det var helt toppen. Runt om mig stod det flera nybörjare. Det inte lätt för dem att följa med när det är så trångt vilket gjorde att de trilla in i mig flera gånger :) Men vi gjorde så gott vi kunde och nu känns det helt underbart skönt i kroppen.


/Kajsa



Av Motivation - 22 februari 2011 17:04


Idag vill jag också tipsa om en låt! Den här gör mig riktigt glad och jag kan inte sitta still!   



/Malin


Av Motivation - 20 februari 2011 16:09

Fick ett glädjerus under årets första löprunda, underbart! 

Distansen blev drygt 7 km som jag sprang på 42 minuter. Vilket blir en snitttid på 5:51 min/km, det är jag väldigt nöjd med. Jag känner mig positiv inför Göteborgsvarvet!


Värmer upp! :)



Emma står bakom kameran och hejjar på när jag beger mig iväg :)


/Kajsa     

Av Motivation - 20 februari 2011 11:57


Det är 90 dagar kvar till Göteborgsvarvet och jag har inte börjat med löpträningen i år ännu. Men det kommer gå bra ändå! Ska bara se till att mina ben håller, gör de inte det kommer jag dessvärre inte kunna fortsätta springa. Det hade varit värdelöst, men då finns det andra aktiviteter att utöva. Jag är ganska bra på att cykla, kanske det är något? :)


Jag har dock bra förutsättningarna inför loppet, jag är ändå i relativt bra form. Har hållit uppe konditionsträningen med spinningpass och annan träning under vintern. Jag väger mindre än någonsin, vilket minskar belastning på ben och knän. Som löpare tjänar jag även tid på att väga lite, det gör att jag kan springa snabbare!


Idag är det ett härligt väder! En fantastisk dag för att börja träna årets löpsteg, det ska jag göra! Ska höra om lille Frans vill följa med :)

  


/Kajsa


Av Motivation - 19 februari 2011 23:00

Jag gav min mormor en bok i julklapp, Överenskommelser - Simona Ahrnstedt. Det visade sig vara en bok med väldigt "sexiga" inslag. Mormor blev helt fast och har redan läst den två gånger... Jag har fått låna Mormors Bok nu, men hon vill ha tillbaks den så fort jag läst klart för då ska hon läsa den en tredje gång! :)


         Jag är oerhört nyfiken på vad boken kommer att innehålla. Jag är på sida 27 och jag har redan fått en känsla av att jag kommer att bli generad! 


Boken handlar om Beatrice Löwenström och hennes passionerade romans med Seth Hammerstaal. Det utspelar sig i Stockholms societet slutet av 1800-talet. Jag lovar att återkomma med mer detaljer kring handlingen...


/Kajsa

Presentation


Malin & Kajsa

Dagens väder

Kategorier

Gästbok

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21
22
23
24
25 26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Omröstning

Vilken är den bästa jullåten?
 O holy night - Mariah Carey
 Do they know its christmas - Band Aid
 Vår julskinka har rymt - Werner och Werner
 White Christmas - Bing Crosby
 Mary´s boychild - Boney M
 Jag gillar inte julmusik.....

Ovido - Quiz & Flashcards