Alla inlägg under juli 2010

Av Motivation - 31 juli 2010 22:51

Vad mysigt att det är lördag! Helgen blir alltid längre när man gör något på fredagen för då tror man att det är söndag dagen efter men det är bara lördag! Fantastiskt!!


Idag har vi sålt av vårt barbord med stolar som vi haft i vardagsrummet. Det kändes lite sorgligt för jag har haft det enda sedan jag flyttade hemifrån och har haft många roliga stunder vid det bordet.. Men de som köpte det var urgulliga, vi ville nästan adoptera dem! Två ungdomar från landet som skulle flytta ihop, jättesöta!


Lunch: Kycklinggratäng med sallad


Middag: Grillad kyckling i god marinad.. mums! + sallad

  


Efterrätt: 2 rutor mörk choklad


Tjing tjong!


/Gästbloggare Emma

Av Motivation - 31 juli 2010 15:52

Ursäkta att jag varit dålig på att uppdatera de senaste dagarna och jag önskar jag hade något att skylla på men det har jag inte!   


Tordsdag: Köttfärssås med sallad

Tonfisksallad


Fredag: Köttfärsbiffar med sallad

Kycklinggratäng med sallad

Jordgubbar


Titta på denna underbara bild. Vi hade min familj hemma igår på middag och jag gjorde en gosig brownie med gosiga grejer på. Jag är så fascinerad att man kan ta så himla snygga närbilder med systemkamera (pappas). Blir så avis, skulle aldrig kunna få till en sån bild med min kamera   


Nu till vad det är jag har gjort.. Jag har ätit 3 godisbitar.. Ja det sant, det har jag gjort. Jag kände att jag de senaste dagarna haft så lågt blodsocker och blivit riktigt yr så fort jag rest på mig så jag tänkte att det var en bra ide att få upp det lite och det har faktiskt bivit bra nu! Hhihihihihih


Ha en fortsatt bra helg!


/Gästbloggare Emma     

Av Motivation - 30 juli 2010 11:22

Idag gäller det! Idag ska vi börja rensa och packa inför vår flytt!! Äntligen kom regnet!   Jag ogillar normalt starkt att städa och sånt men idag är jag sjukt laddad!!


Ville bara säga det......   


Ha en bra fredag!!


/Malin


Ps. Kajsa, sista dagen idag!    

Av Motivation - 29 juli 2010 11:13

Hade en jättehärlig kväll på Hamnkrogen i gottskär igår! Det var varmt och soligt och vi satt på uteserveringen och drack lite rosévin - underbart med semester!


Idag tycker jag att det är lite skönt att det regnar. Då kan man vara inne och ha mysdag utan dåligt samvete! Saknar min sambo som är hemma i stan, vi har knappt vart ifrån varann sen semestern började så det känns jättekonstigt! Men snart ska jag åka hem igen!!!   Ska bara förbi kba och hämta bilen som har varit på spa under natten!


/Malin

Av Motivation - 28 juli 2010 21:44

Åhh vad det ska bli skönt att lägga sig! Idag har varit en hård dag stegmässigt, massa steg och träning. Gör lite ont på fotsulorna..  


Ni kanske tycker det är märkligt att jag inte längre skriver om frestelser som varit under dagen? Frestelser utsätts jag för dagligen men just nu så är inte det något problem.


Lunch: Köttfärsbiffar med fetaost och oliver + sallad


Middag: Tonfisksallad


Stegräknare: 17 762 steg (inkl träning på Curves)


Denna fina bikini från Abecita skall jag ha på mig på playan på underbara Korsika och jag kommer vara het!!!   När jag blivit lite brun dvs för nu är jag blek som ett lik..

  


Sov så gott!!


/Gästbloggare Emma

Av Motivation - 27 juli 2010 21:42

Idag har varit en mycket trevlig och händelserik dag! Hade pappa med fru hemma på fika, bjöd på hembakta bullar (har äntligen lyckats att baka bullar!!!) och kladdkaka. Det blev glada tillrop! Vi har även sålt vår bil idag så vi var ute och spanade efter en ny.


Sedan var vi på restaurang och åt god ceasarsallad, mycket mysigt!


Lunch: Köttfärsbiffar med feta och oliver + sallad


Middag: Ceasarsallad


Bara 8 mornar kvar till semester!!  


/Gästbloggare Emma  

Av Motivation - 27 juli 2010 18:32

Idag har jag varit på min favvostrand - Krügers i Onsala! Det är en sandstrand men jättemjuk sand och ingen tång, känns som i utlandet! Det finns inga parkeringsplatser i närheten så det blir aldrig så mycket folk heller, perfekt!!  



Jag passade även på att ta årets första dopp i havet, (ja, jag är en kruka) och det var kallt men jag överlevde som tur var.....


Imorgon blir det en tur till Stråvalla, antingen stranden eller poolen, vi får se!


/Malin  


Ps. Glöm inte "Morden i Midsomer" ikväll!

Av Motivation - 27 juli 2010 10:44


Idag var det dags igen, var uppe med tuppen för jag var så sprallig inför vad vågen och måttbandet skulle visa.   



Tisdagen den 27 juli 2010                             Mål  4/8-2010


Vikt:         62,8 kg               -1 kg                     62 kg

Midja:       73 cm                -1 cm                     74 cm

Mage:        82 cm                -1 cm                     82 cm

Höft:         94 cm                -1 cm                     94 cm


Jag är mycket nöjd med detta resultat! Och jag kan tacka min löpning som jag har trappat upp några nivåer i sommar! TACK!


Nu är jag nästan hemma på alla uppsatta mål, vi får se vad måttbandet och vågen visar nästa vecka då det är deadline!


Ikväll ska jag ut och springa igen efter min vila, det blir lugnt, jag har en återhämtningsvecka:


15 min löp

2 min gång

10 min löp

2 min gång

5 min löp


TOTALT 34 MIN


  

Ska också testa mitt nya vätskebälte idag, där kan jag även lägga i min iphone så slipper jag hålla i den när jag springer!


Ha den bästa dagen!

/Kajsa

Presentation


Malin & Kajsa

Dagens väder

Kategorier

Gästbok

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Omröstning

Vilken är den bästa jullåten?
 O holy night - Mariah Carey
 Do they know its christmas - Band Aid
 Vår julskinka har rymt - Werner och Werner
 White Christmas - Bing Crosby
 Mary´s boychild - Boney M
 Jag gillar inte julmusik.....

Ovido - Quiz & Flashcards