Alla inlägg under juli 2010

Av Motivation - 26 juli 2010 21:19

Jag är mycket nöjd över min prestation i helgen. Var ju lite orolig inför middagen i fredags och kalaset i lördags men som tur var så var det "ätbar" mat   


Den gemensamma nämnaren visade sig vara potatisgratäng! Det serverades både fredag och lördag. Det hade varit gott..


Fredag: Grillat är godast + sallad

  


Lördag: Jättegod plockmat som de fixat själva (gott med frukt också)

  

Jag lyckades stå emot alla efterrätter och bakverk som det bjöds på båda dagarna. Kände mig lite fånig dock när alla andra åt och inte jag (de tittade lite konstigt på mig) men sånt får man ta!   


Vi har även gått mycket i helgen så det är väldigt positivt.


Jag kommer inte skriva med frukosten längre som jag äter för det är ju samma samma varje dag. Skriver om jag äter något ovanligt istället.


Lunch: Köttfärsbiffar med fetaost + sallad och keso


Middag: Mozzarellasallad


Stegräknare: 13 085

Min man och jag har ju en stegtävling och just nu ligger vi lika i poäng så nu är det GAME ON!!


/Gästbloggare Emma


Av Motivation - 26 juli 2010 18:34

Idag börjar andra veckan på min semester! Den började med att jag och min sambo var nere en sväng på jobbet, inte alltid bra att bo nära kan jag säga.....


Sedan var vi på upptäcksfärd! Idag har vi utforskat stranden som ligger närmast vårt blivande hus. Det visade sig vara ett naturreservat och det kändes ett tag som att man kunde gå hur långt som helst, så motionerat har vi allt gjort!   


    


Nu har min sambo lagat middag till mig så det är dax att äta!


/Malin


Av Motivation - 26 juli 2010 17:45

Igår hände det att jag sprang en mil! Det gjorde jag på 60minuter, alltså 1km på sex minuter. Det är jag riktigt nöjd med, lite långsammare än när jag springer 5km men det är bara normalt.


MEN Idag har jag mått väldigt dåligt! Kroppen har kännts varm och jag har varit lite lätt illamående hela dagen plus att det susar i öronen på mig! Jag tror att det är bäst att jag vilar mig ett par dagar. Vet inte om det är ett resultat på att jag körde ganska hårt igår mot vad jag brukar eller om det är något annat?


Ha en bra måndagskväll!


Ps. Fyra dagar kvar!

Av Motivation - 26 juli 2010 12:15

Oj det är redan vecka 4!


-1,0 kg vecka 3

Totalt: -4,7 kg


Bra jobbat berömmer jag mig själv! :)

Återkommer senare med en rapport om helgen som gick.


/Gästbloggare Emma

Av Motivation - 25 juli 2010 12:00

Nu är jag tillbaka efter en vecka i sommarstugan! Vi har vekligen haft det helt GRYMT! Vädret har varit bra varje dag så det har blivit mycket sol och många bad i poolen! Men vi har inte bara latat oss, tack vare min sambo som är tidningsberoende så började vi dagarna (innan frukost) med 45 min promenad för att köpa Aftonbladet, och den promenaden avslutades varje dag med den här backen upp till huset - jobbigt!


  


Imorse när vi vaknade var det 12 grader och regn så vi är ganska nöjda med att vi åkte hem igår!


I dag är planen är börja rensa lite här hemma inför flytten men första av allt ska jag åka iväg på en snabb shopping! Har lite uppdämt behov efter veckan i buschen.....   


/Malin

Av Motivation - 23 juli 2010 12:15

Jag vill passa på att önska grattis till alla er Emmor som finns där ute! Idag har ni namnsdag så grattis Emma (tack så mycket)


Namnet Emma är av tyskt ursprung och betyder "den höga" eller "den uppsatta". Sedan början av 1990-talet har namnet legat på första eller andra plats på topplistan varje år! Men 2009 kom namnet på fjärde plats på topplistan.


  

Emma Watson, en känd Emma!


/Gästbloggare Emma

Av Motivation - 22 juli 2010 21:51

Idag bjöds det på bullar på kontoret! Likadana bullar som vi hade med oss igår när vi fikade utomhus.. de verkar såå himla goda!!! Nu har det gått 2,5 veckor och visst börjar nyhetens behag lägga sig men det är bara att kämpa på. Det är en skön kick man får när man lyckas stå emot alla frestelser som visar sig vareviga dag. Vissa personer på kontoret har väldigt svårt att ta till sig att jag inte äter något sådant, förstår inte riktigt varför det är så svårt att förstå?? Det är för att jag ätit för mycket sånt som jag är där jag är idag!


Frukost: 2 ägg, 1 tomat, 2 skivor skinka


Lunch: Köttfärssås med sallad


Middag: Mozzarellasallad


Dricka: Vatten med lime


Mellanmål: 2 rutor 85% choklad


Stegräknare: 12 395 steg


  

Detta är det andra kortet jag gjort, det tredje blev jag inte så nöjd med så det kommer ingen bild på det   


Nu kommer jag vara borta både fredag och lördag så vi hörs igen på söndag och jag hoppas att jag inte har några "dåliga" nyheter att komma med efter helgens kalas. Ha en underbar helg!!!!!


/Gästbloggare Emma

Av Motivation - 21 juli 2010 20:27

Mmmmm kanelbullar... Vi var ute och gick i området där vårt blivande hus ligger och så hade vi med oss fika, kaffe och kanelbullar...mmmmm det hade varit så gott..mmmmm

Ja nog om det!   


Frukost: 2 ägg, 1 tomat, 2 skivor skinka


Lunch: Köttfärssås + sallad


Middag: Mozzarellasallad


Mellanmål: Makrill i tomatsås


Dricka: Vatten med lime


Stegräknare: 7837 steg (inte så bra)


Till nästa vecka måste jag komma på lite nya roliga recept! Äter bara samma samma hela tiden..


Jag känner en viss oro inför lördagens kalas.. Tänk om de bjuder på smörgåstårta eller liknande, vad gör jag då?? Efterrätt och sånt kan man ju alltid hoppa men mat måste man ju ändå äta.. På fredag är vi också bortbjudna.. Herregud hur ska detta gå..??


  

Så här blev gårdagens födelsedagskort till 40-åringen. Nu ska jag göra 2 till   


/Gästbloggare Emma

Presentation


Malin & Kajsa

Dagens väder

Kategorier

Gästbok

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Omröstning

Vilken är den bästa jullåten?
 O holy night - Mariah Carey
 Do they know its christmas - Band Aid
 Vår julskinka har rymt - Werner och Werner
 White Christmas - Bing Crosby
 Mary´s boychild - Boney M
 Jag gillar inte julmusik.....

Ovido - Quiz & Flashcards