Alla inlägg den 7 mars 2011

Av Motivation - 7 mars 2011 20:19

Jag gillar måndagar, speciellt måndagar då solen skiner och det är vår i luften. Då är det härligt att komma ut och suga i sig varenda D-vitamin man kan hitta. På lunchen idag, tog jag och ”grannen” en promenad.


Tidigare har vi varit väldigt duktiga på att promenera, men i vinter har vi varit helt värdelösa på att gå ut!!! Men nu kan vi inte skylla på snö och kyla längre. Promenaden gav mig energi hela eftermiddagen, den energin höll i sig så när jag kom hem från jobbet var jag otroligt motiverad till att springa.


Det blev 5,5 kilometer

Tid: 29:32 (5:20min/km)


Emma stod och välkomnade mig när jag kom tillbaks och passade på att ta lite bilder för vår blogg :)


              


Tyvärr kände jag av mina benhinner nästan hela tiden. Det gjorde inte så ont att det hindrade mitt löpsteg och tempo. Men jag blir lite oroligt faktiskt… Därför strechade jag duktigt efteråt :) + duschade benen med iskallt vatten.


Jag la till en ny låt på min spring- låtlista idag!

THE MONIKER "Oh My God"



/Kajsa

Av Motivation - 7 mars 2011 12:04


I lördags åt vi en jättehärlig frukost hemma hos oss! Den bestod av nybakat valnötsbröd men philadelphiaost och skinka, vaniljyogurt med valnötter, amerikanska pannkakor med sylt och grädde, färskpressad apelsinjuice och en stor latte! Vi satt och åt och läste tidningen hur länge som helst, en perfekt lördagsmorgon!

 

Amerikanska pannkakor var nytt för mig! Det är mindre och lite fluffiga och väldigt enkla att göra!

 

Recept:

 

1 ägg

2,5 dl mjölk

3 dl vetemjöl

2 tsk bakpulver

2 msk socker

0,5 tsk salt

0,5 tsk vaniljsocker

2 msk smält smör

 

Vispa ihop ägg och mjölk och tillsätt sen det smälta smöret. Blanda de torra ingredienserna för sig och blanda sedan ner dem i mjölkblandningen. Stek små pannkakor (ca 10 cm) i smör eller neutral olja. Det går bra med en vanlig stekpanna då smeten är lite mer trögflytande. Glöm inte att kolla hur de växer på höjden, det tyckte jag var roligt!   

 

/Malin

Presentation


Malin & Kajsa

Dagens väder

Kategorier

Gästbok

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16
17
18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28
29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Omröstning

Vilken är den bästa jullåten?
 O holy night - Mariah Carey
 Do they know its christmas - Band Aid
 Vår julskinka har rymt - Werner och Werner
 White Christmas - Bing Crosby
 Mary´s boychild - Boney M
 Jag gillar inte julmusik.....

Ovido - Quiz & Flashcards