Alla inlägg den 24 mars 2011

Av Motivation - 24 mars 2011 21:04

När en tjej ringer och presenterar sig från Polisen är det inte utan att man får en klump i magen! Vad som helst kan ju ha hänt! Tänk om det har hänt någon nära och kär nått hemskt?!


Som tur var hade inget hemskt hänt utan de ringde för att berätta att min röda Crescent som blev stulen år 2002 hade kommit till rätta! Det är nio år sen, imponernade!


Efter jobbet idag åkte jag för att titta på den. Efter alla dessa år såg den helt ok ut, men lite rostig på styret och sadeln var utbytt. Eftersom jag inte kände något större behov av den och farbrorn som hade hittat den var så himla trevlig, och hade ett barnbarn som gärna ville ha den, tyckte jag det var roligare om de behöll den. Han blev glad och sa att han skulle piffa till den i helgen.


  


Ikväll var det dags att träffa bästa vännerna Ida, Malin och Karin (saknade naturligtvis Emma väldigt mycket). Vi hade en mysig stund tillsammans och åt god mat. Jag åt en caesarsallad, mycket god! Jag har hört att man blir glad av att äta caesarsallad och jag tror det stämmer : )


Ha en fin kväll!

//Kajsa

Av Motivation - 24 mars 2011 12:45

Tidgare i veckan skrev jag att min vilodag skulle vara på söndag, men jag har ändrat den tills idag istället. Anledningen är att jag har planerat in rolig träning i helgen istället och kroppen känns lite trött nu efter tre dagar med hög belastning, framför allt på benen.


För att kunna se om dessa fyra veckor kommer att ge något resultat mätte och vägde jag mig imorse, för att sen jämföra igen när programnmet är genomfört. Här är min vikt och mina mått idag:


Rumpa:    93cm       Mage:    78cm       Midja:    71cm

Vikt:        60kg        BMI:      21,26


Jag vägde mig även i måndags, och sen dess har jag gått ner 0,3kg : )


Jag vill också passa på att presentera det senaste tillskottet på min låtlista!

Rihanna ”S&M”




Ha en solig dag!

//Kajsa

Av Motivation - 24 mars 2011 10:21


Jag insåg precis att jag glömde skriva vad jag tyckte om Bodyattack igår! Jag tyckte nog att det påminde lite om ett tufft aerobic-pass fast med högre tempo, mer hopp och mer spring. Mitt i passet och i slutet var det inlagt lite styrka också. Det var ett väldigt jobbigt pass, man blev rejält svettig! Kanske inte det roligaste pass jag varit på men det känns ändå som att det funkar att gå på ibland, jag skulle behöva det eftersom jag inte tränar så mycket kondition nu för tiden. Ett minus var kanske musiken….. Det var inte direkt någon musik som man kände igen och kanske lyssnar på annars så man fick inte så mycket energi av den.

 

Betyget på passet blev MMM+

 

Det var inga problem att vara borta på middag igår. Vi blev bjudna på pasta och jag tog en liten portion och skippade chokladen till kaffet (är ändå inte så förtjust i choklad) så det känns bra! Idag ska jag äta Kajsas tonfisksallad till lunch! Något som slog mig igår när jag öppnade burken för att göra min lunchlåda var att lukten av tonfisk påminner oroväckande mycket om kattmat…….

 

/Malin

Presentation


Malin & Kajsa

Dagens väder

Kategorier

Gästbok

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16
17
18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28
29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Omröstning

Vilken är den bästa jullåten?
 O holy night - Mariah Carey
 Do they know its christmas - Band Aid
 Vår julskinka har rymt - Werner och Werner
 White Christmas - Bing Crosby
 Mary´s boychild - Boney M
 Jag gillar inte julmusik.....

Ovido - Quiz & Flashcards