Alla inlägg den 15 mars 2011

Av Motivation - 15 mars 2011 22:38


Har precis sett sista avsnittet av Mad Men säsong två. Jag har bott tillsammans med den serien de sista två veckorna. Det sista avsnittet har jag hålit på i flera dagar, men nu kunde jag inte hålla mig längre så ikväll blev även det avklarat.


Denna serie är så otroligt bra! Det händer egentligen inte så mycket men den fängslar mig verkligen! Tack Emma för att du presenterade  Mr Draper och resten på Sterling & Cooper Advertising Agency för mig.


Mr Don Draper är verkligen vad jag och mina flickvänner skulle kalla en MAN!  Han är snygg i kostym,  manlig, drivande, kreativ och kan det mesta. Kollegor känner respekt för honom och vill vara med i hans team.


  

Det finns ytterligare en säsong ute (säsong 3), jag har försökt att få tag på den idag men lyckades inte. Ska fortsätta min jakt i helgen : )


Imorgon är det onsdag, underbar dag!

/Kajsa

Av Motivation - 15 mars 2011 12:00


Var ska jag börja…….? Jag trodde jag hade tränat tuffa pass tidigare men det här var en helt ny upplevelse! När jag tränar själv så utmanar jag mig inte på långa vägar som jag gjorde igår, jag skulle aldrig ensam få för mig att lägga en jättetung skivstång som jag knappt kan lyfta av ställningen och sen ställa mig och göra benböj!! Men det gör man tydligen när man har en PT jämte sig!

 

Vi fokuserade mycket på mage och ben, tydligen efter mina önskemål! Det var både utfall, benböj, plankan och diverse magövningar – allt med jättetyngder! Något som var väldigt kul var att jag tydligen har en vältränad mage! Hon hade plockat fram tyngder och förberett den första magövningen men fick gå och hämta större tyngder för jag klarade det för enkelt! Hon sa att man normalt inte brukar köra så tungt med nybörjare och jag sög åt mig!!!   

Under själva träningen kan jag erkänna att jag tyckte det var fruktansvärt jobbigt och jag bestämde mig för att inte utnyttja mina resterande timmar. Men redan när jag stretchade så ändrade jag helt uppfattning och tyckte det kändes jättebra och nu längtar jag verkligen tills nästa gång! Tänk om man alltid skulle träna med en PT, det känns som man hade fått TOTALT annorlunda resultat med sin träning!

 

Idag är det dags att belöna sig lite, idag är det ansiktsbehandling som står på schemat!   

 

Ha en underbar tisdag i solen!

 

/Malin

Presentation


Malin & Kajsa

Dagens väder

Kategorier

Gästbok

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16
17
18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28
29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Omröstning

Vilken är den bästa jullåten?
 O holy night - Mariah Carey
 Do they know its christmas - Band Aid
 Vår julskinka har rymt - Werner och Werner
 White Christmas - Bing Crosby
 Mary´s boychild - Boney M
 Jag gillar inte julmusik.....

Ovido - Quiz & Flashcards