Alla inlägg den 19 mars 2011

Av Motivation - 19 mars 2011 13:45

Jag känner att vi måste skapa lite balans på bloggen så därför gör jag detta inlägg från slappa Thailand   


Nu har vi varit här i liite drygt en vecka och semester "modet" inföll ganska så snabbt. Efter ett dopp i poolen och en god thai middag så är man avslappnad och redo för some serious semester. Det skall dock tilläggas att vi simmar ca 24 längder i poolen varje dag men då kanske det också skall nämnas att poolen är 9 meter lång så det blir ca 216 meter men det är ju bättre än inget!    


Idag har syster och jag bakat äpplemuffins för vi skulle få besök av thailändska familjemedlemmar från Bangkok men det blev inställt i sista sekund så det blir väl till att mumsa upp dessa själva, blir nog inga problem kan jag tänka.

  


Oj måste ta en paus och hoppa i poolen!!


Så tillbaks, tänkte bjuda på några matbilder som tagits under veckan som gått.

Min favorit i Thailand är Phad Thai så det har jag ätit rikligt av men även Massaman curry är vansinnigt gott. I Sverige så har vi ätit Mrs Chengs grytbas och lagt i jordnötter och lax och serverat nudlar till det. Mycket mumsigt!

                

Från vänster till höger: Supergod pizza, helgrillad fisk, juice shake, Massaman curry, Phad thai, hemlagad krabbagoja, hemmagjord mixed fruitshake och mango med sticky rice.

 

Imorgon skall mannen och jag åka iväg och bo på hotell i stan, det ska bli himla mysigt!   


Soliga kramar

/Gästbloggare Emma

Av Motivation - 19 mars 2011 08:57

Har en tidig lördagsmorgon, vaknade vid fem imorse och har sovit oroligt sen dess. Det är nackdelen med att lägga sig tidigt på fredagskvällen. Men å andra sidan är det skönt att vakna utvilad och få en lång lördag.


Ligger kvar i sängen tillsammans med lånad dator, dagens GP, min iphone och morgonens kaffe. TV:n står på, där visas nyhetsmorgon : ) Hade Frans också varit kvar i sängen hade morgonstunden varit fulländad, men han valde att gå ut istället…


Idag ska jag ”hänga” med min brorson Dennis! Dennis är snart 14 år och tycker fortfarande om att vara med sin faster, det tycker jag är kul! Vi ska bland annat skaffa mig en pilatesboll idag : ) Den ska hjälpa mig att träna upp mage och rygg inför sommaren!

  


Nu ska jag ligga kvar en stund till i sängen och studera Malins kostprogram som hon skickade till mig igår. Jag tycker verkligen att det är jättespännande och blir väldigt inspirerad att fokusera på mat och träning.


Njut av dagen!

//Kajsa



Presentation


Malin & Kajsa

Dagens väder

Kategorier

Gästbok

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16
17
18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28
29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Omröstning

Vilken är den bästa jullåten?
 O holy night - Mariah Carey
 Do they know its christmas - Band Aid
 Vår julskinka har rymt - Werner och Werner
 White Christmas - Bing Crosby
 Mary´s boychild - Boney M
 Jag gillar inte julmusik.....

Ovido - Quiz & Flashcards